Ho fa mitjançant la participació i el treball conjunt amb el teixit socioeconòmic de la comarca, amb l’objectiu de fomentar el consum de proximitat i la marca de destinació turística Tierra Boval, enfortint la seua potencialitat laboral a mitjà i llarg termini
A conseqüència de l’estat d’alarma i la conjuntura derivada de la pandèmia Covid-19 des d’el mes de març passat, el projecte experimental d’ocupació ADAPT@+T 2019 ha vingut impulsat una sèrie d’iniciatives destinades a les necessitats de la ciutadania i dels diferents agents econòmics del territori, de la manera més primerenca i adequada possible, amb l’objectiu d’atenuar la situació actual.
Així, el projecte ha continuat desenvolupant els serveis i activitats habituals de manera online, com una resposta adaptativa i innovadora. D’aquesta manera, s’ha reforçat la informació actualitzada a aturats, empresaris, col·lectius desfavorits i altres entitats a través de la web www.tierradelvino.es i xarxes socials (@mitierradelvino).
També s’han posat en marxa actuacions de suport al teixit econòmic de la zona mitjançant una sèrie de fòrums online amb diferents empreses i entitats associatives pertanyents als sectors comercial i turístic, a fi de conéixer com els afecta la situació i en quina mesura se’ls pot ajudar. Així, s’ha generat un espai de treball participatiu per a la coordinació d’accions col·laboratives. Com a resultat, s’estan desenvolupant actuacions de marketing intern i extern amb diferents objectius.
D’una banda es pretén conscienciar a la població sobre la importància del consum de proximitat i, d’una altra, promoure sinergies en el teixit socioeconòmic del territori, buscant la promoció de la marca de destinació turística Tierra Boval i l’atracció de turistes. Aquestes finalitats es pretenen aconseguir través de la Governança Participativa.
Per això s’estan combinant recursos dels diferents projectes gestionats per la Mancomunitat, fonamentalment el Projecte Experimental d’Ocupació ADAPT@+T 2019, finançat per LABORA; el Pla de Dinamització i Governança Turística, finançat per Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat de Turisme i la pròpia Mancomunitat de l’Interior; i la Candidatura a Llista de Patrimoni Mundial d’Unesco El Vi a Ibèria.
Per a aconseguir tots aquests objectius, a la fi de maig va nàixer la campanya #TuComarcaTuFuturo #TierraBobal, que tindrà diversos mesos de desenvolupament dinàmic i participatiu per a donar cobertura a totes les seues actuacions. La seua primera fase, sota el lema (re)descobreix, i amb una clara intenció de visibilització, ha generat un abast de més de 155.000 usuaris en xarxes socials. La segona fase de la campanya consisteix en dos concursos de fotografia en xarxes socials que busquen la implicació directa de la ciutadania en l’esperit d’aquesta, reforçant la posada en valor del consum de proximitat i donant visibilitat als recursos i establiments turístics de Tierra Boval.
El repte que suposa la situació actual i la unió de voluntats per a superar-lo facilita l’aplicació d’una marca de destinació que ajude a centrar, focalitzar i projectar el producte turístic comarcal, establint les bases necessàries per al seu enlairament i l’enfortiment de tota la seua potencialitat laboral a mitjà i llarg termini.