En totes les línies d’acció que comprén el Projecte Experimental V d’Actaio és imprescindible estar en comunicació directa amb els usuaris de les nostres activitats. És per això que hem obert el Canal d’Assessorament d’Actaio, per a donar resposta a consultes concretes sobre el sistema formatiu, l’ocupabilitat i l’emprenedoria.
En l’actual Projecte experimental V continuem avançant en les formes per a aconseguir els nostres objectius i relacionats amb:
● Foment i dignificació de la Formació Professional i els certificats de professionalitat.
● Atenció a les necessitats laborals i formatives de les empreses en el nostre territori.
● Aportació de recursos i suport en el desenvolupament d’habilitats en les persones que estan buscant treball.
● Foment de l’emprenedoria social com a via per la innovació i opció per a l’ocupabilitat.
Des del primer moment que comencem aquestes línies de treball en el projecte experimental II i, en posar en marxa diferents activitats, comencem a rebre una notable quantitat de consultes al voltant d’aquestes temàtiques. Es referien a dubtes i necessitats molt concretes que sorgeixen en les persones després d’escoltar i aprendre amb les nostres activitats: tallers, webinars, fòrums d’empresa, etc. D’altra banda, en contactar amb empreses sol·licitant la seua col·laboració i centres educatius per a desenvolupar accions amb ells, també sorgien preguntes, peticions d’informació o actualitzacions de normatives sobre la formació, les ocupacions o el mercat laboral, que no troben figura professional o entitat la qual puga donar una resposta directa.
Amb tot això es va decidir obrir el Canal d’Assessorament d’Actaio en el qual sistematitzar les respostes i potenciar aquesta oportunitat de comunicació i relació amb les persones, empreses i organismes beneficiaris del nostre projecte.
El Canal d’Assessorament consisteix a activar diferents vies de comunicació:
• Formulari de contacte de la web per a donar respostes.
• Xat de conversa en la web per a donar resposta immediata.
• Xat i missatgeria en les nostres xarxes socials, en les quals hi ha resposta immediata i possibilitat d’augmentar la xarxa de seguidors.
En rebre qualsevol consulta se li ofereix la informació sol·licitada en aquell moment. Si la qüestió requereix una atenció més personalitzada es deriva a alguna de les tècniques de l’equip especialistes en cada àmbit, que es posarà en contacte amb la persona i establirà la resolució de la seua consulta utilitzant el correu electrònic, la via telefònica o realitzant una reunió online. Si des del nostre equip no és possible solucionar la consulta, es deriva a la persona a l’entitat local o comarcal amb la qual puga contactar.
Entenem que qualsevol novetat requereix d’una bona difusió en els mitjans i, sobretot, en les xarxes socials. Així que hem acompanyat l’inici d’aquesta activitat amb una campanya per a donar a conéixer aquest nou servei en tota la nostra xarxa de col·laboradors, seguidors i contactes. A més, hem utilitzat un vídeo per a captar l’atenció, despertar curiositat i provocar l’acció d’entrar en la web d’Actaio per a saber més.
Us vam mostrar el vídeo de presentació del Canal d’Assessorament d’Actaio
https://www.youtube.com/watch?v=nwllc9bm_ig
Ha sigut molt emocionant per a l’equip tècnic d’Actaio posar en marxa aquest canal d’assessorament, ja que ens confirma que el nostre entorn coneix el que fem i confia en nosaltres per a resoldre les seues qüestions. A més, és una prova molt clara que el nostre treball és d’utilitat directa per al territori. Tot això són mostres evidents que la marca Actaio s’està consolidant actualment com a fruit del treball realitzat en els projectes anteriors.
Tota la informació la trobareu en la nostra web http://actaio.ajuntament-ontinyent.es/ i us animem a subscriure-us o seguir-nos en les nostres xarxes. I per descomptat, podeu comunicar-vos amb nosaltres per qualsevol de les nostres vies.