ActualitatPacte territorial per a l’Ocupació en la RiberaPactesPactes València

En el 2022 el PATER amplia la xarxa de Punts Pad i ofereix més activitats per a millorar la transformació digital de persones en cerca activa d’ocupació i la digitalització de les empreses

By 25/01/2023No Comments

El programa de La Ribera Impulsa continua com a impulsor de la millora digital en l’àmbit empresarial i laboral del territori, ampliant la xarxa de punts d’atenció digital i creant sinergies amb altres programes.

A punt de finalitzar l’any, La Ribera Impulsa continua la seua labor en matèria empresarial i d’ocupabilitat al llarg de la comarca de la Ribera del Xúquer amb més activitats i varietat de serveis relacionats amb les noves tecnologies, la digitalització, l’orientació i inserció laboral de les persones amb l’objectiu d’ajudar i fomentar la innovació i l’emprenedoria digital de les empreses.

A més, gràcies a l’àrea de Prospecció laboral s’han pogut oferir més ofertes d’ocupació a les diferents poblacions de la Ribera amb la finalitat d’acostar-se a les empreses i a les persones en cerca activa de treball, i poder així tindre un major nombre d’insercions laborals.

Un dels propòsits primordials del programa de la Ribera Impulsa és la creació de diferents sinergies amb altres programes del territori, amb l’objectiu d’unificar esforços i millorar així la comunicació amb totes les persones i empreses de la comarca. Es tracta, en definitiva, de conjuminar recursos i concertar estratègicament les iniciatives locals perquè el territori cresca i puga augmentar la seua competitivitat en tots els àmbits.

Des de l’àrea d’Orientació Laboral i Prospecció

El passat 28 de novembre, des del Pater es va donar suport al Primer Fòrum d’Ocupació de la Ribera Baixa que va tindre lloc a Sueca, on van assistir unes 1400 persones i 40 empreses de la comarca. Va ser una jornada de macro entrevistes en viu i alguns dels nostres assistents van poder participar activament dels diferents processos de selecció que les empreses de la comarca van oferir.

En aquest sentit, cal esmentar les col·laboracions fetes amb el programa Empoblar de la Mancomunitat de la Ribera Alta, on es van dur a terme tres tallers de cerca activa d’ocupació amb l’objectiu d’oferir recursos i eines a tindre en compte en el desenvolupament professional i la possibilitat d’aplicar-lo en el futur.

Dins de les activitats i resultats s’exposen a continuació les dades corresponents a aquests:

En els PUNT PAD d’Ocupació s’han assessorat des del passat 1 d’abril a un total de 260 persones al llarg dels diferents punts d’atenció localitzats a la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Per les característiques de l’assessorament que oferim, cal destacar el fet que entre aquestes 260 persones ateses, s’han efectuat 330 atencions individuals en el procés d’assessorament/acompanyament en competències digitals per a l’ocupació, 107 tallers pràctics grupals relacionats amb la cerca activa d’ocupació, la qual cosa suma un total de 440 atencions realitzades. Cal matisar que cada persona que participa pot rebre aquestes intervencions a aquests nivells:

– només amb assessorament individual,

– només amb assessorament grupal,

– tant assessorament individual com grupal,

– així com una mateixa persona pot rebre una o diverses sessions individuals/tallers grupals d’assessorament en la seua adquisició i desenvolupament de competències professionals per a l’ocupació.

D’altra banda, gràcies al treball realitzat en la prospecció del mercat laboral, s’han registrat directament 88 ofertes d’ocupació d’empreses de la comarca, 289 currículums gestionats, aconseguint un total de 84 insercions en el mercat laboral, tenint en compte que aquestes ofertes són una via d’accés al mercat laboral, però no l’única.

Les localitats en les quals actua el Punt Pad d’Orientació són: Sueca, Alginet, Cullera, L’Alcúdia, Benimodo, Carcaixent, Castelló, Polinyà de Xúquer, Benifaió, i Catadau-Llombai.

Des de l’àrea d’empresa i màrqueting

El Turisme és un dels pilars i motors de l’economia riberenca. Amb la finalitat d’afavorir la dinamització d’empreses que comercialitzen amb productes de proximitat La Ribera Impulsa ha col·laborat en diverses accions desenvolupades durant el mes de novembre. Difusió en xarxes socials, maquetació de cartellera, fullets i redacció de notes de premsa, etc. de la Trobada Gastro Ribera km 0, un esdeveniment l’objectiu del qual és valorar els productes de proximitat de la Ribera de Xúquer.

Com a preludi d’aquest esdeveniment i dins del marc de Gastro Ribera va tindre lloc a Cullera una Jornada d’Intercanvi d’escoles de cuina amb la finalitat d’intercanviar experiències amb altres escoles de la Ribera.

Aquests centres formatius van donar forma al I Concurs de tapes creatives- showcooking que va tindre lloc a Algemesí en la Trobada Gastro Ribera km 0. Va haver-hi a més degustacions de productes en un gran mercat de productors.

Davant el nou repte que suposa la inserció laboral i la dinamització de la comarca, es va crear en La Mancomunitat de la Ribera Alta el projecte Empoblar CREGA amb l’objectiu de millorar les condicions demogràfiques i enfortir les capacitats emprenedores dels municipis de la Ribera Alta afectats per reptes demogràfics com la despoblació o l’envelliment. L’equip de la Ribera Impulsa va participar en aquest projecte, d’una banda, amb set tallers relacionats amb el màrqueting digital i l’emprenedoria, i d’altra banda, amb tres tallers d’orientació dedicats a la millora i cerca d’ocupació.

Formació

Des de l’inici del programa al març fins a desembre de 2022, s’han dut a terme un total de 34 tallers formatius per a empreses, comerços i autònoms. Dels quals 30 tallers han sigut de manera presencial i quatre en línia. Dos tallers es van realitzar de manera híbrida, és a dir, presencial i en streaming simultàniament. El nombre d’assistents totals ha sigut de 464 persones, de les quals 94 van participar en sessions en línia i 370 persones van assistir de manera presencial.

L’equip de màrqueting continua també oferint els seus serveis d’assessorament digital de manera individual i sota cita prèvia. El Punt Pad Aquesta àrea ha atés en diferents poblacions: Carcaixent, Sueca, Cullera, Alginet, Benifaió, Algemesí, l’Énova, Catadau, la Pobla Llarga, Alzira, Castelló i Guadassuar. S’han atés 131 empreses en Punt Pad.

La web de Pater.es continua incloent millores quant a la usabilitat, navegació senzilla per a l’usuari, actualitzant continguts, subvencions i ajudes, incloent-hi noves ofertes de treball, inscripcions tallers formatius, així com la descàrrega de manuals didàctics per a l’autoaprenentatge.

El seu principal objectiu és acostar a la ciutadania i a les empreses una àmplia varietat de serveis relacionats amb les noves tecnologies, la digitalització, l’orientació i inserció laboral de les persones i afavorir, en general, la innovació i l’emprenedoria digital de les empreses.

El marketplace de la Ribera de Xúquer va continuar la seua marxa en aquest any per a compensar les pèrdues de vendes dels comerços locals. Aquesta proposta va obrir un camí als comerços i empreses de la Ribera de Xúquer cap al comerç digital i les possibilitats que ofereix internet. Una de les noves millores que s’implementarà en breu és la unificació de les compres en un únic carret de compra: l’usuari podrà agrupar diverses compres de diferents comerços en un únic carro virtual de compra.

Els comerços a més no incorreran en costos fixos, ja que només pagaran una xicoteta comissió en proporció a les seues vendes. Sí no venen a través del market, no paguen.

El PATER és finançat pel LABORA i el Fons Social Europeu i format pel Consorci de la Ribera (que inclou a les mancomunitats de la Ribera Baixa i de la Ribera Alta) amb la col·laboració de diferents associacions empresarials, com la Federació d’Agrupacions Locals de Comerç i Indústria de la Ribera (FEDALCIS), l’Associació Empresarial d’Alzira i els agents socials CCOO i UGT.

El programa de La Ribera Impulsa continua com a impulsor de la millora digital en l’àmbit empresarial i laboral del territori, ampliant la xarxa de punts d’atenció digital i creant sinergies amb altres programes.

A punt de finalitzar l’any, La Ribera Impulsa continua la seua labor en matèria empresarial i d’ocupabilitat al llarg de la comarca de la Ribera del Xúquer amb més activitats i varietat de serveis relacionats amb les noves tecnologies, la digitalització, l’orientació i inserció laboral de les persones amb l’objectiu d’ajudar i fomentar la innovació i l’emprenedoria digital de les empreses.

A més, gràcies a l’àrea de Prospecció laboral s’han pogut oferir més ofertes d’ocupació a les diferents poblacions de la Ribera amb la finalitat d’acostar-se a les empreses i a les persones en cerca activa de treball, i poder així tindre un major nombre d’insercions laborals.

Un dels propòsits primordials del programa de la Ribera Impulsa és la creació de diferents sinergies amb altres programes del territori, amb l’objectiu d’unificar esforços i millorar així la comunicació amb totes les persones i empreses de la comarca. Es tracta, en definitiva, de conjuminar recursos i concertar estratègicament les iniciatives locals perquè el territori cresca i puga augmentar la seua competitivitat en tots els àmbits.

Des de l’àrea d’Orientació Laboral i Prospecció

El passat 28 de novembre, des del Pater es va donar suport al Primer Fòrum d’Ocupació de la Ribera Baixa que va tindre lloc a Sueca, on van assistir unes 1400 persones i 40 empreses de la comarca. Va ser una jornada de macro entrevistes en viu i alguns dels nostres assistents van poder participar activament dels diferents processos de selecció que les empreses de la comarca van oferir.

En aquest sentit, cal esmentar les col·laboracions fetes amb el programa Empoblar de la Mancomunitat de la Ribera Alta, on es van dur a terme tres tallers de cerca activa d’ocupació amb l’objectiu d’oferir recursos i eines a tindre en compte en el desenvolupament professional i la possibilitat d’aplicar-lo en el futur.

Dins de les activitats i resultats s’exposen a continuació les dades corresponents a aquests:

En els PUNT PAD d’Ocupació s’han assessorat des del passat 1 d’abril a un total de 260 persones al llarg dels diferents punts d’atenció localitzats a la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Per les característiques de l’assessorament que oferim, cal destacar el fet que entre aquestes 260 persones ateses, s’han efectuat 330 atencions individuals en el procés d’assessorament/acompanyament en competències digitals per a l’ocupació, 107 tallers pràctics grupals relacionats amb la cerca activa d’ocupació, la qual cosa suma un total de 440 atencions realitzades. Cal matisar que cada persona que participa pot rebre aquestes intervencions a aquests nivells:

– només amb assessorament individual,

– només amb assessorament grupal,

– tant assessorament individual com grupal,

– així com una mateixa persona pot rebre una o diverses sessions individuals/tallers grupals d’assessorament en la seua adquisició i desenvolupament de competències professionals per a l’ocupació.

D’altra banda, gràcies al treball realitzat en la prospecció del mercat laboral, s’han registrat directament 88 ofertes d’ocupació d’empreses de la comarca, 289 currículums gestionats, aconseguint un total de 84 insercions en el mercat laboral, tenint en compte que aquestes ofertes són una via d’accés al mercat laboral, però no l’única.

Les localitats en les quals actua el Punt Pad d’Orientació són: Sueca, Alginet, Cullera, L’Alcúdia, Benimodo, Carcaixent, Castelló, Polinyà de Xúquer, Benifaió, i Catadau-Llombai.

Des de l’àrea d’empresa i màrqueting

El Turisme és un dels pilars i motors de l’economia riberenca. Amb la finalitat d’afavorir la dinamització d’empreses que comercialitzen amb productes de proximitat La Ribera Impulsa ha col·laborat en diverses accions desenvolupades durant el mes de novembre. Difusió en xarxes socials, maquetació de cartellera, fullets i redacció de notes de premsa, etc. de la Trobada Gastro Ribera km 0, un esdeveniment l’objectiu del qual és valorar els productes de proximitat de la Ribera de Xúquer.

Com a preludi d’aquest esdeveniment i dins del marc de Gastro Ribera va tindre lloc a Cullera una Jornada d’Intercanvi d’escoles de cuina amb la finalitat d’intercanviar experiències amb altres escoles de la Ribera.

Aquests centres formatius van donar forma al I Concurs de tapes creatives- showcooking que va tindre lloc a Algemesí en la Trobada Gastro Ribera km 0. Va haver-hi a més degustacions de productes en un gran mercat de productors.

Davant el nou repte que suposa la inserció laboral i la dinamització de la comarca, es va crear en La Mancomunitat de la Ribera Alta el projecte Empoblar CREGA amb l’objectiu de millorar les condicions demogràfiques i enfortir les capacitats emprenedores dels municipis de la Ribera Alta afectats per reptes demogràfics com la despoblació o l’envelliment. L’equip de la Ribera Impulsa va participar en aquest projecte, d’una banda, amb set tallers relacionats amb el màrqueting digital i l’emprenedoria, i d’altra banda, amb tres tallers d’orientació dedicats a la millora i cerca d’ocupació.

Formació

Des de l’inici del programa al març fins a desembre de 2022, s’han dut a terme un total de 34 tallers formatius per a empreses, comerços i autònoms. Dels quals 30 tallers han sigut de manera presencial i quatre en línia. Dos tallers es van realitzar de manera híbrida, és a dir, presencial i en streaming simultàniament. El nombre d’assistents totals ha sigut de 464 persones, de les quals 94 van participar en sessions en línia i 370 persones van assistir de manera presencial.

L’equip de màrqueting continua també oferint els seus serveis d’assessorament digital de manera individual i sota cita prèvia. El Punt Pad Aquesta àrea ha atés en diferents poblacions: Carcaixent, Sueca, Cullera, Alginet, Benifaió, Algemesí, l’Énova, Catadau, la Pobla Llarga, Alzira, Castelló i Guadassuar. S’han atés 131 empreses en Punt Pad.

La web de Pater.es continua incloent millores quant a la usabilitat, navegació senzilla per a l’usuari, actualitzant continguts, subvencions i ajudes, incloent-hi noves ofertes de treball, inscripcions tallers formatius, així com la descàrrega de manuals didàctics per a l’autoaprenentatge.

El seu principal objectiu és acostar a la ciutadania i a les empreses una àmplia varietat de serveis relacionats amb les noves tecnologies, la digitalització, l’orientació i inserció laboral de les persones i afavorir, en general, la innovació i l’emprenedoria digital de les empreses.

El marketplace de la Ribera de Xúquer va continuar la seua marxa en aquest any per a compensar les pèrdues de vendes dels comerços locals. Aquesta proposta va obrir un camí als comerços i empreses de la Ribera de Xúquer cap al comerç digital i les possibilitats que ofereix internet. Una de les noves millores que s’implementarà en breu és la unificació de les compres en un únic carret de compra: l’usuari podrà agrupar diverses compres de diferents comerços en un únic carro virtual de compra.

Els comerços a més no incorreran en costos fixos, ja que només pagaran una xicoteta comissió en proporció a les seues vendes. Sí no venen a través del market, no paguen.

El PATER és finançat pel LABORA i el Fons Social Europeu i format pel Consorci de la Ribera (que inclou a les mancomunitats de la Ribera Baixa i de la Ribera Alta) amb la col·laboració de diferents associacions empresarials, com la Federació d’Agrupacions Locals de Comerç i Indústria de la Ribera (FEDALCIS), l’Associació Empresarial d’Alzira i els agents socials CCOO i UGT.

Leave a Reply