ActualitatPacte territorial per a l’Ocupació en la RiberaPactesPactes València

El PATER, en l’equador de la VI edició del programa de la Ribera Impulsa

By 15/12/2021No Comments

El projecte de la Ribera Impulsa 4.0 segueix amb noves propostes i noves metodologies per a acostar i abastar més públic objectiu.

El projecte de la Ribera Impulsa 4.0 està emmarcat dins de l’Acord Territorial per a l’Ocupació de la Ribera (PATER) finançat per LABORA i amb la coordinació de les dos mancomunitats, Ribera Alta i Ribera Baixa, a través de l’organisme públic el Consorci de la Ribera i juntament amb la col·laboració de diferents associacions empresarials, com Fedalcis i l’Associació Empresarial d’Alzira, i els agents socials de CCOO i UGT de la Ribera de Xúquer.

Aquest programa té dos objectius principals. El primer pretén desenvolupar les competències i capacitats personals i professionals de les persones desocupades adequant-les a les necessitats empresarials actuals. El segon objectiu és augmentar la visibilitat i competitivitat de les pimes i autònoms de la comarca amb la finalitat d’aconseguir la transformació digital.

Accions en l’àrea d’Ocupació

Aquesta edició arrancava amb grups d’orientació com s’estava fent durant les passades edicions. A través de les dades facilitades pels ADL i el Labora se seleccionen persones desocupades i es distribueixen en grups que són atesos per tècnics d’orientació del PATER (dinamitzadors d’oportunitats) en diverses localitats de la Ribera.

Quant a les sessions grupals, es van realitzar amb una freqüència d’una sessió setmanal per punt d’atenció (localitat) i amb una duració aproximada d’una hora i mitja per sessió, realitzant un desdoblament en alguns dels grups a causa dels aforaments previstos segons llei a causa de la pandèmia.

Fins hui s’han atés en els grups a 91 persones desocupades de les quals s’han inserit 52. A més, s’han desenvolupat quatre jornades, la participació en dos Certificats de Professionalitat: “Dinamització i Promoció Turística”, quatre tallers en els JOOP i tretze píndoles formatives.

La metodologia ha sigut eminentment participativa i de treball en equip, on s’involucra d’una manera activa la persona desocupada, utilitzant xarxes i recursos locals ja existents a la comarca.

A partir de setembre, des de l’àrea d’orientació es canvia la metodologia i s’aposta per oferir tallers/píndoles formatives per tota la Ribera. Es tracta d’un itinerari de 10 píndoles formatives als quals pot accedir qualsevol persona sense necessitat de formar part dels grups. Normalment és l’ADL de la localitat qui sol·licita la temàtica i ofereix el taller als aturats de la seua zona. A més aquestes formacions es publiquen en xarxes socials i en web:

https://promocioeconomica.consorcidelaribera.com/es/tallers/

A més s’ha participat activament en tallers i xarrades formatives en instituts i la col·laboració amb els JOOP.

Accions i resultats en l’àrea de Màrqueting Digital

En relació a l’àrea de màrqueting digital des de l’inici d’aquesta VI edició s’han continuat amb les accions i activitats que s’han realitzat en els últims anys. Concretament, s’han realitzat fins a mitjan octubre un total de 21 formacions presencials amb un total de 132 participants. Els tallers han versat sobre diferents temàtiques a nivell digital com a estratègies en xarxes socials, SEO, E-commerce entre altres.

Dins d’aquestes formacions, s’ha impulsat el marketplace o aparador virtual de la Ribera de Xúquer: markeriberadexuquer.es

L’objectiu és acostar l’accés al món digital i posar a la disposició del comerç local un aparador virtual. Amb aquesta iniciativa es tracta de conjuminar esforços entre les poblacions de la Ribera de Xúquer i impulsar les compres del comerç de proximitat, per a oferir al xicotet comerç i a les empreses el seu accés en el món digital d’una forma més còmoda, segura i ràpida i amb suport tècnic i comercial. Així mateix, els clients podran trobar una varietat de productes o serveis propis de la Ribera.

Com a prova pilot, a partir de setembre es va llançar el PUNT PAD. Per a consolidar i afermar les formacions que es realitzen. S’ha optat per incloure aquest nou recurs innovador i experimental que dota a les empreses i comerços un major aprofundiment en els coneixements adquirits a través de qualsevol mena de consulta relacionada amb l’entorn digital.

Aquest nou servei, ofereix a les localitats que el sol·liciten que tècnics de Màrqueting de PATER acudisquen a una oficina facilitada per l’ADL perquè un dia a la setmana resolguen dubtes i s’ajuda a les empreses que així ho sol·liciten. S’atenen comerços, autònoms, pimes consolidades i empreses de nova creació sota cita prèvia.

Leave a Reply