Empreses i empleats ens donen les claus principals de la implementació del teletreball a la comarca del Baix Maestrat durant el confinament
Durant el mes de març, abril i maig, es van realitzar dos enquestes relacionades amb el teletreball, una dirigida als empresaris i una altra dedicada als treballadors.
Més enllà de dificultats tècniques, falta de velocitat, inestabilitat de la connexió, eines informàtiques, etc., hem intentat valorar com s’ha valorat l’experiència i com canvia la relació ocupador/empleat. En aquest aspecte cal destacar que:
• No hi havia, en general, experiències de teletreball.
• Els departaments que més han realitzat teletreball són els d’administració, recursos humans, comercial i, en menor mesura, oficina tècnica.
• Tant les empreses com els treballadors valoren positivament l’experiència.
• Les empreses veuen el teletreball com una eina vàlida per a la retenció del talent.
• El teletreball pot contribuir a la incorporació de la dona en àmbits de gestió de l’empresa.
• El teletreball pot canviar la relació del treballador i l’empresa. Es valora la responsabilitat, la conciliació laboral i la valoració per objectius més que el control de la presència.
• L’empleat ha de tindre entre les seues capacitats el coneixement i maneig de les eines informàtiques necessàries
• No s’han implementat sistemes de seguretat especials. Per a un ús més estés s’ha d’aprofundir en aquest aspecte.
• Enllace documents OBSEDI Carpeta Documents: