ActualitatPacte Territorial per a l’Ocupació Castelló NordPactesPactes Castelló

El Pacte Castelló Nord organitza un Pla de Sensibilització Turística com a estratègia de desenvolupament socioeconòmic al territori Terres del Maestrat, ànima interior.

By 28/09/2020No Comments

En aquest territori el turisme és un dels sectors estratègics amb possibilitats de revitalitzar l’economia i la societat dels seus municipis. Té capacitat de generar treball, tant de forma directa com indirecta, posicionant-ho com a motor del mercat laboral a més de protegir i valorar el patrimoni (cultural, natural, immaterial) que s’estén al llarg de tot el territori. Per aquesta raó des del Pacte per l’Ocupació Castelló Nord hem organitzat unes Jornades de Sensibilització Turística estructurades en quatre dies a celebrar durant el mes de setembre de 2020, i que es realitzaran a diferents municipis del territori de Terres del Maestrat:

Dia 9 de setembre a Rossell

Dia 16 de setembre a Tírig

Dia 23 de setembre a Traiguera

Dia 30 de setembre a Sant Mateu

Les jornades estan dirigides a qualsevol persona interessada pel desenvolupament socioeconòmic del territori, i en particular a empleats públics, treballadors i empresaris del sector turístic. En cada jornada es realitzaran dues ponències i posterior debat al voltant del tema tractat.

Hem de posar en valor el turisme amb la seua transversalitat (social, territorial, sectorial), i el seu efecte multiplicador sobre la resta d’activitats, que involucren tots els nostres àmbits: l’agricultura, la ramaderia, i la indústria agroalimentària principalment, cohesionant el territori.

El dimecres dia 9 a Rossell la diputada provincial de Turisme, Virginia Martí, i el tècnic de Turisme Comunitat Valenciana, Javier Herráiz, analitzaran la importància dels Plans de Dinamització i Governança Turística. El 16 de setembre a Tírig serà el punt de trobada en el qual s’analitzarà el turisme com a motor de desenvolupament socioeconòmic a Terres del Maestrat. La jornada comptarà amb la presència d’Eli Deu Urquizu, tècnica del Consell Comarcal del Matarranya i de l’empresari turístic Javier Moragrega.
El 23 de setembre la Font de la Salut de Traiguera serà l’entorn per a debatre sobre la importància del màrqueting i la comunicació en destinacions turístiques. Els ponents seran Gerson Beltran, expert en gamificació, Big Data i geolocalització i Lucas Aisa, consultor en màrqueting digital. Les trobades es tancaran a Sant Mateu el 30 de setembre amb un dia dedicat a la gastronomia com a producte i experiència turística amb la presència de Carmen Urbano, directora de Promoció Agroalimentària del Govern d’Aragó, i Evarist Caselles, director de Turisme València.

Hem buscat ponent amb molta experiència i grans professionals, cadascú en el seu àmbit, ens trobarem davant d’una gran oportunitat per resoldre els dubtes que pugen sortir i aprofitar l’experiència dels ponents per millora el nostre territori.

Leave a Reply