El pròxim 31 de març finalitzaran les línies d’actuació de la quarta edició de LA RIBERA IMPULSA, un programa emmarcat en el Pacte Territorial per a l’Ocupació a la Ribera (PATER). El programa compta amb dues àrees principals: d’una banda està l’àrea d’orientació en ocupabilitat, dirigida a persones en recerca activa d’ocupació, i per una altra l’àrea de màrqueting digital dirigida a la transformació digital de les empreses i comerços de la Ribera de Xúquer.
Respecte a l’àrea d’orientació en ocupabilitat, actualment s’està atenent en cinc localitats de la Ribera: Alginet, Carcaixent, l’Alcúdia, la Pobla Llarga i Polinyà de Xúquer. Al voltant de 40 persones en recerca activa d’ocupació aprenen recursos i eines per a millorar el seu nivell d’ocupabilitat al llarg de diverses sessions formatives.
Com ho fan? A través d’una metodologia activa i col·laborativa, simulacions reals d’entrevistes de treball, accés a reunions amb empreses, taller de currículum, etc.
Com a novetat en l’àrea de màrqueting, des del novembre passat s’ha posat en marxa el Punt d’Atenció Digital (PAD) on empreses, autònoms, comerços i persones amb idees de negoci són atesos de manera individual per a resoldre consultes relacionades amb el màrqueting digital. Els PAD, en aquesta edició del programa, estan situats a Algemesí, Alzira, Benifaió, Sueca, Carcaixent, Alginet i l’Alcúdia.
Si l’empresa ho requereix, aquest mentoring empresarial permet recaptar la informació necessària per a crear a l’empresa un pla de màrqueting o full de ruta digital amb accions més concretes segons canal en línia i estratègia empresarial. Es tracta d’ajudar a traçar un breu pla de màrqueting amb objectius, estratègies i tàctiques per canals i temps que ha de posar-se en pràctica en el dia a dia. D’aquesta manera, ajudarà a les empreses amb claredat per a saber què han de fer i reduir així la improvisació. Addicionalment, l’equip de màrqueting imparteix cursos de formació en diversos municipis de la Ribera de Xúquer.
Cal destacar que el market place marketiberadexuquer.es ja compta amb 100 comerços i empreses adherides. En aquest aparador virtual, els comerços poden vendre els seus productes en línia o simplement tindre presència en la xarxa.
Des d’abril de 2021 s’han realitzat unes 26 formacions presencials amb un total de 274 participants. Els tallers han tractat diferents temàtiques d’àmbit digital, com estratègies en xarxes socials, SEU i e-Commerce, entre d’altres. A més s’han completat 5 formacions en línia amb un total de 152 participants i es lliuraran un total de 10 fulls de ruta a comerços.
Per que fa als resultats de l’àrea d’ocupació, han participat 124 persones en investigació activa d’ocupació, dels quals s’han inserit al mercat laboral, des d’abril de 2021, un total de 96 persones.
Així mateix s’han organitzat, dins del marc de col·laboració pública-privada, una sèrie d’activitats amb diferents entitats i nombrosos tallers formatius en els IES de la Ribera. A través d’aquestes accions s’ha arribat a un total de 892 persones.
El programa La Ribera Impulsa va començar el mes d’abril passat de 2021 i conclou al març de 2022. Cal recordar el Pacte Territorial per a l’Ocupació en la Ribera està compost pel Consorci de la Ribera, la Mancomunitat de la Ribera Alta, la Mancomunitat de la Ribera Baixa, CCOO, UGT i l’Associació Empresarial d’Alzira.
