- 180 cursos gratuïts obriran la seua inscripció progressivament enguany, i s’impartiran en 13 municipis de la Comunitat Valenciana
- L’objectiu és millorar l’ocupabilitat dels col·lectius més desfavorits, en sectors econòmics i socials de futur
València (19.01.23) LABORA, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha publicat la seua oferta formativa de 2023 en centres propis, dirigida a prop de 2700 persones que es troben en situació de desocupació, a través d’un catàleg d’uns 180 cursos gratuïts impartits en 13 municipis diferents. La finalitat és millorar l’ocupabilitat d’aquells col·lectius amb majors dificultats d’inserció sociolaboral mitjançant l’aprenentatge de les professions amb major potencial en els sectors econòmic-socials més estratègics.
Els cursos seran publicats progressivament en el portal Punt LABORA. Es duran a terme en centres distribuïts per les tres províncies de la Comunitat Valenciana, i molts d’ells ja han obert el termini d’inscripció. Així, 69 d’ells tindran lloc a Alacant (concretament, en les instal·lacions de la seua capital provincial, Elx, Elda i Orihuela); 37 a Castelló (en el municipi homònim i a Benicarló); i 73 seran a València (Aldaia, Catarroja, Gandia, Ontinyent, Paterna, Picanya i València Nord). L’alumnat de cada classe estarà format per unes 15 persones com a màxim, amb unes aules equipades amb noves tecnologies i un professorat preparat específicament per a cada àrea.
Els qui desitgen participar en aquests programes formatius han de comptar amb l’alta en LABORA, en situació de desocupació. A més, cada curs pot demanar requisits específics, com disposar del graduat escolar o del certificat de professionalitat del nivell anterior al que es pretén accedir. Aquests documents oficials, amb tres categories diferents i entregats en completar les formacions, acrediten les capacitats requerides per a exercir cada professió. Això resulta especialment útil per a les persones sense estudis reglats.
Segons la família professional, els 179 cursos dels centres propis de LABORA es distribueixen de la següent forma: 5 són d’Administració i Gestió; 3 d’Activitats Físiques i Esportives; 6 d’Agrària; 1 d’Arts Gràfiques; 8 de Comerç i Màrqueting; 13 d’Electricitat i Electrònica; 11 d’Energia i Aigua; 6 d’Edificació i Obra Civil; 8 de Formació Complementària; 11 de Fabricació Mecànica; 19 d’Informàtica i Comunicacions; 11 d’Instal·lació i Manteniment; 3 d’Imatge Personal; 7 de Moble, Fusta i Suro; 3 de Química; 3 de Seguretat i Medi Ambient; 44 de Serveis Socioculturals i a la Comunitat; 4 de Tèxtil, Confecció i Pell; 8 de Transport i Manteniment de Vehicles; i 5 cursos són del sector del Vidre i Ceràmica.
Així, la ciutadania podrà cursar especialitats tan variades com Agricultura Ecològica; Activitats Auxiliars en Magatzem o Comerç; Anglés (amb diversos nivells); Atenció Sociosanitària a Persones Dependents; Confecció i Publicació de Pàgines Web; Decoració Digital Inkjet per a Ceràmica; Dinamització d’Activitats de Temps Lliure Educatiu; Docència de la Formació Professional per a l’Ocupació; Enfranquiment de Calçat; Instal·lació i Manteniment de Jardins i Zones Verdes; Lampisteria i Calefacció-Climatització Domèstica Ofimàtica; Operacions Bàsiques en Planta Química; o Seguretat Informàtica, entre moltes altres.
Tots els itineraris formatius de LABORA han sigut ideats per a contribuir a la cohesió socioeconòmica de la Comunitat Valenciana i tots els seus territoris, connectant amb la seua estratègia Avalem Territori. Tot això, a més, oferint a la ciutadania diferents alternatives professionals per a, en el menor temps possible, poder trobar ocupacions de qualitat. Això, en sectors de futur i amb una perspectiva de proximitat geogràfica.
Les persones interessades poden inscriure’s en els cursos disponibles en Punt LABORA o preinscriure’s en aquells planificats per a més endavant. A més, poden posar-se en contacte amb el seu Espai LABORA mitjançant , per a qualsevol consulta relacionada amb aquests plans formatius. La programació pot estar sotmesa a canvis en funció d’aspectes com la demanda de cada curs.