Sanjuan: “Iniciatives com aquestes són molt importants per a l’emprenedoria local perquè visibilitzen el potencial del talent de la ciutat”
València Activa, a través de VIT Emprén, ha visibilitzat el talent emprenedor local en el Palo Market Fest, el festival d’oci, comerç i cultura que es va celebrar del 17 al 19 de juny als Jardins de Vivers. 10 projectes impulsats per emprenedors valencians disposaren del seu propi espai d’exposició i venda, la qual cosa els va permetre donar a conéixer els seus productes i establir sinergies amb diferents públics per a així fer créixer els seus projectes.
El tinent d’alcalde de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Borja Sanjuan, ha explicat que “iniciatives com aquestes són molt importants per a l’emprenedoria local perquè visibilitzen el potencial del talent de la ciutat. Les 10 startups seleccionades en aquesta convocatòria van poder donar a conéixer les seues creacions en un esdeveniment que va reunir un gran nombre de persones”.
Els projectes innovadors que van participar en aquesta edició van ser El Imperio (llibreria situada en el barri de Ruzafa), Molt Rosa (espai dedicat a la moda femenina i sostenible), Proyecto A (fomenta l’educació tecnològica i les vocacions STEM a través de kits de robòtica i tallers tecnològics), Agora Talens (difon el talent local, promou l’art i l’artesania de proximitat), Poemas en Madera (taller d’artesania), Doggiesnax – De tapas con mi perro (menús canins en bars i restaurants), Reciclado creativo (ofereix una segona vida als objectes), Tabakit (tabaqueres artesanals), Calzados Mapache (calçat ecològic i vegà) i The Circular Project (moda ètica i sostenible).
Palo Market Fest és un festival d’oci, comerç i cultura situat als Jardins de Vivers que promociona iniciatives emergents de nous creadors. Tingué lloc el 17, 18 i 19 de juny als Jardins de Vivers on es mostraren productes fabricats tenint en compte l’ètica social i el respecte mediambiental. L’esdeveniment va reunir disseny, moda, gastronomia alternativa, productes gurmet, objecte o moble xicotet, roba vintage, calçat artesanal o ulleres reciclades, entre d’altres.
L’heterogeneïtat ha sigut el senyal d’aquest festival que cada edició, mostra les tendències més innovadores de la música, el disseny i l’emprenedoria. Una aposta decidida pels joves artistes, el disseny emergent de xicotetes iniciatives locals i la gastronomia alternativa i itinerant.
“València és una ciutat emprenedora, hui dia compta amb més de 57.000 persones autònomes, una xifra que no fa més que créixer. Els emprenedors i emprenedores són una peça clau de la nostra economia i per això des de València Activa donem suport a aquest tipus d’espais que serveixen com a aparador del talent emprenedor de la nostra ciutat”, ha conclòs Sanjuan.